![]() | Subir un nivel |
Norman, Mar ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3015-1905, Wilson, Sarah J.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2678-1576, Baxendale, Sallie
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9930-6469, Barr, William
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7711-7758, Block, Cady
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7168-6116, Busch, Robyn M.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5442-4912, Fernández, Alberto Luis, Hessen, Erik
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5336-0673, Loring, David W.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2497-1074, McDonald, Carrie R.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3307-9870 and Hermann, Bruce P.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0133-4427
(2021)
Addressing neuropsychological diagnostics in adults with
epilepsy: introducing the International Classification of
Cognitive Disorders in Epilepsy: The IC CODE Initiative.
Epilepsia Open. The Open Access Journal of The International League Against Epilepsy, 6 (2).
pp. 266-275.
Fernández, Alberto Luis and Jauregui Arriondo, Gabriel Enrique ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4200-9997
(2021)
Reading fluency as a measure of educational level.
Dement Neuropsychol, 15 (3).
pp. 361-365.
Zanini, Gislaine A. V. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6794-3044, Miranda, Monica C., Cogo-Moreira, Hugo
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9411-9237, Nouri, Ali
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2080-6306, Fernández, Alberto Luis and Pompéia, Sabine
(2021)
An Adaptable, Open-Access Test Battery to study the fractionation of executive-functions in diverse populations.
Frontiers in Psychology, 12.
Fernández, Alberto Luis and Fernández Calvo, Bernardino (2020) Construcción y adaptación de instrumentos neuropsicológicos. Neuropsicología Latinoamericana, 12 (2). ISSN 2075-9479
Belaus, Anabel ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9657-8496, Fernández, Alberto Luis, Farías-Sarqui, Yamila
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9215-1022 and Bueno M., Adrián M.
(2015)
Is the Mattis Dementia Rating Scale appropriate to detect Mild Cognitive Impairment?
Revista Chilena de Neuropsicología, 10 (1).
pp. 8-13.
ISSN 0718-0551
Fernández, Alberto Luis ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4636-1066
(2022)
Cross-cultural testing: adaptation, development, or cross-cultural tests?
In:
Understanding Cross-Cultural Neuropsychology: Science, Testing, and Challenges.
Taylor and Francis.
ISBN 9781000551518
[Capítulo de libro]
Fernández, Alberto Luis ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4636-1066
(2022)
Education, the most powerful cultural variable?
In:
Understanding Cross-Cultural Neuropsychology: Science, Testing, and Challenges.
Taylor and Francis.
ISBN 9781000551518
[Capítulo de libro]
Fernández, Alberto Luis (2022) Operationalizing the concept of culture. In: Understanding Cross-Cultural Neuropsychology: Science, Testing, and Challenges. Taylor and Francis, pp. 19-20. ISBN 9781000551518 [Capítulo de libro]
Evans, Jonathan, Dutt, Aparna and Fernández, Alberto Luis ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4636-1066
(2022)
The future of neuropsychology in a global context.
In:
Understanding Cross-Cultural Neuropsychology: Science, Testing, and Challenges.
Taylor and Francis.
ISBN 9781000551518
[Capítulo de libro]
Fernández, Alberto Luis (2014) Estandarización y confiabilidad del test de velocidad de denominación para la detección temprana de dislexia. [Proyecto de investigación]
Fernández, Alberto Luis (2014) Taller de estimulación de la lectura para niños de una escuela pública. [Proyecto de proyección social]
Fernández, Alberto Luis, Marchetti-Giovanni, Pablo Diego, Rodríguez, Julieta, Lanza Castelli, María, Bianconi, Paula Anahí and Ferricchio, Paula Carolina (2012) Desarrollo de un test de detección temprana de trastornos de aprendizaje- test de velocidad de denominación. [Proyecto de investigación]
Producción Académica UCC soporta OAI 2.0 con una URL base
http://pa.bibdigital.ucc.edu.ar/cgi/oai2
Sistema de Bibliotecas
Universidad Católica de Córdoba
Campus Universitario. Avenida Armada Argentina 3555
Córdoba, Argentina