Producción Académica UCC

The Pragmatist Turn: Introduction to “The Bearings of Pragmatism upon Education”[El giro pragmatista: Introducción a “Las implicancias del pragmatismo para la educación]

Saharrea, Juan Manuel ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4149-5428, Campeotto, Fabio ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7590-7027 and Viale, Claudio Marcelo dir. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3968-1646 (2022) The Pragmatist Turn: Introduction to “The Bearings of Pragmatism upon Education”[El giro pragmatista: Introducción a “Las implicancias del pragmatismo para la educación]. Topicos, 43. pp. 306-331. ISSN 1666-485X

[img] PDF
Disponible bajo Licencia CC Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.

Descargar (68kB)
URL Oficial: https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones...

Resumen

The purpose of this paper is to offer a contextualization of “The Bearings of Pragmatism Upon Education” (MW 4, pp. 179–192), which we have translated in this journal’s edition. The article is composed of three parts that John Dewey (1859–1952) wrote in December 1908, and in February and March 1909. Our interpretative hypothesis is that this text is fundamental in two ways: on the one hand, to understand Dewey’s bond with the pragmatist tradition, and, on the other hand, to understand his conceptualization of the link between pragmatism and education.

Tipo de documento: Artículo
DOI: https://doi.org/10.14409/topicos.v0i43.11898
Palabras clave: Pragmatismo. Educación. Dewey.
Temas: L Educación > L Educación (General)
Unidad académica: Universidad Católica de Córdoba > Unidad Asociada a CONICET
Google Académico: Citaciones en Google Académico Ver citaciones
URI: http://pa.bibdigital.ucc.edu.ar/id/eprint/3383
Ver item Editar ítem

Producción Académica UCC soporta OAI 2.0 con una URL base http://pa.bibdigital.ucc.edu.ar/cgi/oai2

Sistema de Bibliotecas
Universidad Católica de Córdoba
Campus Universitario. Avenida Armada Argentina 3555
Córdoba, Argentina

Sistema Nacional de Repositorios Digitales (SNRD) EPrints Logo